Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 1.10.2019

DigiTalk – Digitaalisuus markkinoinnin apuna

Digimarkkinointiin keskittynyt DigiTalk-seminaari järjestettiin 26.9. vierailukeskus Joessa. Tapahtuma esitteli kattavasti teemat, joista digimarkkinoinnista kiinnostuneen tulee juuri nyt olla perillä.

Tapahtuman tarkoituksena oli tarjota yritysten edustajille ja tradenomiopiskelijoille uutta tietoa digitaalisten ratkaisujen hyödyntämiseen markkinoinnissa. Yleisöpalautteen perusteella tapahtuma oli onnistunut ja samantyyppisiä tapahtumia tullaan järjestämään jatkossa lisää.

Tilaisuuden avasi Turun ammattikorkeakoulun johtava yliopettaja ja tutkimusvastaava Harri Jalonen, joka herätteli yleisöä miettimään arvopotentiaalin ja arvonmuodostuksen monimutkaisuuden suhdetta.

Jalosen jälkeen puheenvuoronsa piti Key Account Manager Juho-Pekka Fagerström Vismalta. Fagerströmin esityksen otsikkona oli "Nopeampaa rahankiertoa automaatiolla: kokemuksia ja työkaluja myyntiin ja markkinointiin 2020-luvulla". Fagerström kertoi hyviä esimerkkejä omasta työstään ja esitteli käyttämäänsä prospektointityökalu Vainua. Tutustu esitysmateriaaliin .

Kolmantena puhui Strategic Marketing Consultant Ville Honkanen Wunderilta. Hänen aiheenaan oli strateginen hakukoneoptimointi. Honkanen jakoi konkreettisia esimerkkejä siitä, miten yritys saa hakukoneoptimoinnista mahdollisimman paljon irti. Esityksessä neuvottiin pyrkimään tulosdominanssiin ja optimoimaan epäsuorasti medianäkyvyyden kautta.

Tilaisuuden päätti Aboe Oy:n CEO Aleksi Rannikko, joka puhui tapahtumamarkkinoinnista digiajassa. Rannikko käytti esimerkkinä yrityksensä järjestämää tapahtumaa Score Cupia, jonka hiotulla tavoitteella, kohderyhmällä ja sisällöllä yritys sai lukuisia uusia asiakkaita.

Tapahtumassa toimintaansa esitteli myös Turun ammattikorkeakoulun innovatiivisen liiketoiminnan ja yrittäjyyden oppimisympäristö BisnesAkatemia , joka tarjoaa yrityksille monipuolisia palveluita osuuskuntayritysten kautta. Kolmatta vuotta tradenomiksi opiskeleva ja toista vuotta BisnesAkatemiassa mukana oleva BA Noxit Group -osuuskunnan Juho Vesterlund kertoi saaneensa seminaarista paljon irti.

– Ensimmäisestä esityksestä jäi mieleen Vainu-palvelu, toisessa yllätti miten uutismedioita voi hyödyntää hakukoneoptimoinnissa.

digitalk_bisnesakatemia.jpg

BisnesAkatemian opiskelijat Juha Versterlund, Patrik Nuutinen ja Riikka Siivonen.

DigiTalk-seminaari järjesttiin osana DigiTalk-sarjaa. Tapahtuman on mahdollistanut INNOHEIMO ja Arvonluonnin uudet alustat ja muodot  

Kuuntele tallenne tapahtumasta .