Taideakatemian tilauskoulutukset
Taideakatemialaiset ovat esiintymisen ja vuorovaikutuksen ammattilaisia. Tarjoamme monipuolisesti tilauskoulutuksia. Koulutus voi olla muutaman tunnin tiiviis tietopaketti tai laajempi usean koulutuspäivän kokonaisuus.
Tarjoamme täydennyskoulutusta tilauksesta pienille tai suuremmille ryhmille mm. seuraavissa aiheissa
- asiakaspalvelua suomeksi tai ruotsiksi
- esiintymistaidot
- sairaala- ja hoivamusiikki
- mobiilikuvaus
Koulutus suunnitellaan teidän tarpeisiinne sopivaksi. Kyse voi olla esimerkiksi lyhyestä muutaman tunnin tiiviistä tietopaketista tai laajemmasta useamman koulutuspäivän kokonaisuudesta. Opetus voidaan järjestää etänä tai Turun AMK:n tiloissa, myös esimerkiksi simulaatioita hyödyntäen.
Katso esimerkkejä aiemmin järjestetyistä koulutuksista.
Ota yhteyttä
Suunnitellaan yhdessä teidän tarpeisiinne sopiva kokonaisuus.
Tutustu suosituimpiin tilauskoulutuksiimme
Esimerkkejä aiemmin toteutetuista tilauskoulutuksista
Asiakaspalvelu ruotsiksi
Hyvän asiakaspalvelun edellytys on sujuva kommunikointi. Ruotsin kieli on tärkeä erityisesti Varsinais-Suomessa, jossa palvelua tarvitaan ruotsinkielisten asiakkaiden kanssa.
Asiakas kokee saavansa hyvää palvelua, kun sitä tarjotaan omalla äidinkielellä. Hyvä palvelu vaikuttaa positiivisesti myös asiakastyytyväisyyteen.
Koulutuksen sisältö
Koulutuksessamme harjoitellaan erilaisia asiakaspalvelutilanteita ruotsiksi. Näitä ovat esimerkiksi:
- Asiakkaan kohtaaminen ja vastaanotto
- Asiakkaan toiveiden selvittäminen
- Palveluista ja tuotteista kertominen
- Asioista sopiminen, mm. aikataulut, hinnat, toimitus
- Puhelimessa ja sähköpostilla asiointi
- Ongelmatilanteet
- Asiakassuhteen ylläpito
Lisäksi käymme läpi perusrakenteita ruotsinkielisessä kommunikaatiossa ja aktivoimme aiemmin opittuja taitoja, jotka ovat kenties päässeet ruostumaan. Painotamme käytännön tilanteita asiakaspalvelussa sekä suullisen että kirjallisen viestinnän osalta tarpeistasi riippuen.
Koulutuksemme voidaan muokata sujuvasti yksilöllisiin tarpeisiisi sopivaksi, niin julkisilla toimialoilla kuin yksityisissä yrityksissä.
Kouluttaja: Ann-Katrin Tyni-Nummelin
Laadukas asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu on viestintää: vuorovaikutusta, kuuntelemista, kyselemistä ja toisen huomioon ottamista. Kohtaamisissa myös sanattomalla viestinnällä on tärkeä merkitys.
Laadukas asiakaspalvelu lisää sekä asiakkaiden tyytyväisyyttä että myyntiä. Onnistuneesta palvelutilanteesta jää asiakkaalle iloinen mieli ja siitä haluaa kertoa muillekin. Myös asiakaspalvelijan työmotivaatio ja työssä viihtyminen kasvavat.
Koulutuksen sisältö
Voit valita koko kolmen moduulin paketin tai koostaa eri moduuleista yrityksellenne sopivan koulutuspaketin.
Moduuli 1:
- Asiakaspalvelun peruspilarit
- Asiakaskokemukseen panostaminen
- Asiakaspalvelijan asenne, motivaatio ja ammattitaito
- Asiakaslähtöinen kieli ja ilmaisu
- Vuorovaikutus kasvokkain, puhelimessa ja kirjallisesti
- Uudet kanavat
Moduuli 2:
- Oma persoona työvälineenä
- Ensikontaktin ja läsnäolon tärkeys
- Elekielen merkitys
- Työssä jaksaminen ja vakuuttava asiantuntijuus
- Asiakaspalvelumme pelisäännöt
Moduuli 3:
- Aggressiiviseen tai haasteelliseen käyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä
- Tilanteiden ennakointi ja niissä vaikuttavat osatekijät
- Vuorovaikutus hankalissa asiakastilanteissa
- Hankalien asiakastilanteiden purku
- Irtaantumisoteharjoituksia
Esimerkki toteutuksesta ja hinnoittelusta:
- Kesto 8 h (kolme moduulia)
- Koulutus voidaan toteuttaa lähiopetuksena Turun AMK:n tai asiakkaan tiloissa, tai kokonaan etänä.
Kameran edessä ja takana – esiintyminen ja mobiilikuvaus
Miten toimia luontevasti kameran edessä? Haluatko oppia tekemään lyhyitä videoita kevyellä kalustolla?
Kameran edessä ja takana -koulutuksessa saat vinkkejä ja harjoituksia luontevaan esiintymiseen – sanalliseen ja sanattomaan viestintään – sekä opit tekemään ja julkaisemaan mobiilivideoita!
Koulutuksen sisältö
Koulutuksessa harjoitellaan sekä luontevaa esiintymistä videolla että suunnitellaan, kuvataan, editoidaan ja julkaistaan oma video älypuhelimella.
Koulutuspäivän aikana käydään läpi videon käsikirjoittamisen- ja kuvaamisen perusteet, mobiili- ja/tai tietokone-editoreja sekä videon julkaisemiseen liittyvät perusteet YouTubeen omalle kanavalle. Videon käsikirjoitus toteutetaan lomakkeen avulla. Se jää osallistujille ohjeeksi erilaisten videorakenteiden suunnitteluun.
Koulutuspäivän aikana teoria muuttuu käytännöksi – jokainen osallistuja sekä esiintyy kameralle että toteuttaa pienen videon alusta loppuun asti.
Esimerkki koulutuspäivän aikataulusta:
Klo 9–10 Luonteva esiintyminen: harjoituksia ja vinkkejä sanalliseen ja sanattomaan viestintään
Klo 10–11 Mobiilikuvauksen perusteet: miten teet videosta ammattimaisemman
Klo 11–12 Kuvataan 30 sekunnin videopuheenvuorot ja katsotaan ne yhdessä
Lounastauko
Klo 13–14 Käsikirjoituslomake ja viiden kuvan videon suunnittelu parityönä
Klo 14–16 Videon itsenäinen kuvaaminen ja editointi kouluttajien tuutoroimana
Klo 16–17 Teosten katselu ja purku yhdessä
Toteutus
- Kesto 8 h. Voidaan toteuttaa myös kahdessa osassa (2 x 4 h)
- Koulutus voidaan toteuttaa lähiopetuksena Turun AMK:n tai asiakkaan tiloissa.
Kouluttajat
Varmuutta esiintymiseen -esiintymistaitokoulutus
Työelämässä jokainen meistä joutuu esittelemään asioita vakuuttavasti erilaisille yleisöille aina pienimuotoisista keskusteluista suuriin seminaariesittelyihin. Kaikissa tilanteissa ratkaisevaa on dialogi yleisön kanssa sekä vaikutus kuulijaan.
Vakuuttava esiintyminen syntyy hyvästä äänenkäytöstä, sanattoman ja sanallisen viestinnän hallitsemisesta sekä kattavasta asiasisällöstä.
Esiintymistaidon koulutuksessa saat varmuutta ja rohkeutta esiintymiseesi. Opit luontevasti esittelemään yritystänne, tuotteitanne ja erilaisia projekteja.
Koulutuksen sisältö
Voit valita koko kolmen moduulin paketin tai koostaa eri moduuleista yrityksellenne sopivan koulutuspaketin.
Moduuli 1
- esityksen rakentaminen
- esityksen havainnollistaminen
- äänenkäyttö ja katsekontakti
- tilankäyttö, asennot ja eleet
- esittelyharjoitus
- rentoutumisen merkitys
- oman esityksen valmistelu
Moduuli 2
- vuorovaikutus esittelytilanteessa
- palautteen antaminen ja saaminen
- valmistellut esitykset ja niiden videointi
- esitysten arviointi
Moduuli 3
- hiotut esitykset ja niiden arviointi
- palautekeskustelu
- eväitä tuleviin esityksiin
Esimerkki toteutuksesta ja hinnoittelusta:
- Kesto 8 h (kolme moduulia)
- Koulutus voidaan toteuttaa lähiopetuksena Turun AMK:n tai asiakkaan tiloissa, tai kokonaan etänä.
Etsitkö täydennyskoulutusta itsellesi tai yksittäisille työntekijöille?
Jatkuvan oppimisen koulutustarjonnastamme löydät useita vaihtoehtoja kun osallistujia on vähemmän.