Tutkimusryhmä

Myynti ja B2B-liiketoiminta

Moderni myynti on ratkaisun hakemista ja arvon tuottamista. Digitaalisuus on muuttanut ja muuttaa myyntiä ja liiketoimintaa jatkossakin. Tällä hetkellä merkittäviä myyntiin vaikuttvia teemoja ovat muun muassa tekoäly ja big data. Digitaalisuus ja online-myynti eivät kuitenkaan poista face-to-face-myyntiosaamisen tarvetta. Molempia tarvitaan myös tulevaisuudessa.

Myynti ja B2B-liiketoiminta -tutkimusryhmässä kehitämme erityisesti vuorovaikutus- ja neuvottelutaitoja myynti- ja ostoprosesseissa, B2B-yritysten kannattavuutta sekä yritysten liiketoiminnan innovaatioita niin lähi- kuin etävuorovaikutustilanteissa. Lisäksi tuemme TKI-toiminnan, opetuksen ja liiketoiminnan integroimista.

Digitalisaation sekä biometriikan avulla saavutamme uusia liiketoiminnan kilpailuetuja:

Myynnin digitalisaatiolla hyödynnämme asiakasprofiileja, henkilökohtaisia tarjoamia sekä dynaamista hinnoittelua, tehostamme tarjous-tilausprosesseja ja liiketoimintaprosesseja, kuten tiedottamista ja tuotetietouden levittämistä liiketoiminnassa.

Biometriikan hyödyntäminen tarjoaa uudenlaisen kvantitatiivisen tutkimusnäkökulman vuorovaikutus- ja neuvottelutaitojen tarkasteluun. Biometrisen tutkimuslaitteiston avulla voidaan kerätä kvantitatiivista dataa muun muassa katseen kohdentumisesta ja neuvottelutilanteen tunnevaikutuksista, kun mitataan kasvonilmeitä ja ihon konduktiivisuutta.

Myynnillisiä vuorovaikutus- sekä neuvottelutaitoja kehitetään vuosittaisissa myyntivalmennuksissa ja -kilpailuissa. Järjestämme itse vuosittain kolme myyntikilpailua ja -valmennusta.

 

Asiantuntijamme

Tutkimusryhmässämme on muun muassa myynti- ja neuvottelutaitojen, liiketoiminnan, yrittäjyyden, viestinnän ja pedagogiikan asiantuntijoita. 

  • Timo Holopainen

    Yliopettaja, Tutkimusryhmän vetäjä
    +358 50 598 5786
    timo.holopainen@turkuamk.fi
  • Taru Kankaanpää

    Lehtori
    +358 40 355 0169
    taru.kankaanpaa@turkuamk.fi
  • Pinja Palm

    Lehtori
    +358 44 907 5491
    pinja.palm@turkuamk.fi
  • Kai Schleutker

    Lehtori, Projektipäällikkö
    +358 40 355 0943
    kai.schleutker@turkuamk.fi
  • Jaana Kallio-Gerlander

    Koulutus- ja tutkimuspäällikkö
    +358 44 907 4981
    jaana.kallio-gerlander@turkuamk.fi
  • Harri Lappalainen

    Lehtori, Projektipäällikkö
    +358 40 355 0915
    harri.lappalainen@turkuamk.fi
  • Arto Kuuluvainen

    Lehtori, Asiantuntija
    +358 50 430 6953
    arto.kuuluvainen@turkuamk.fi
TALK podcastin kansikuva. Kuvassa Siiri Welling ja Timo Holopainen.
TALK-podcastin kansikuva. Kuvassa Harri Lappalainen ja Milla Järvipetäjä.

Koulutukset

Tutkimusryhmämme toimii tiiviissä yhteistyössä tutkintokoulutusten kanssa. Opetamme, tuotamme sisältöjä ja vahvistamme opiskelijoiden työelämäyhteyksiä. Tuemme tutkimus- ja kehitystoiminnan yhdistämistä opetukseen.

Yleisöä myyntitapahtumassa
Tobii pro eye tracker -lasit silmänliikkeiden seuraamista varten
  • Ryhmä ihmisiä yhteisen suunnittelupöydän ympärillä

    Myyntiakatemia

    Myyntiakatemia tarjoaa tukea yrityksesi liiketoimintaan. Meiltä saat myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit opiskelijatyönä.

    Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit opiskelijatyönä

The Academic Association of Sales Engineering (AASE) on Euroopalainen asiantuntijaverkosto, joka edistää myynti-insinöörien koulutusta, tutkimusta sekä näkyvyyttä.

European Sales Competition Association (ESCA) on Euroopalainen korkeakouluverkosto, joka mahdollistaa Euroopan myyntikilpailun järjestämisen sekä jatkumisen.

Best Seller Competition on kaikille suomalaisille korkeakouluille avoin myyntikilpailu, jonka tavoitteena on ammattimaisen myyntityön arvostuksen nostaminen sekä sen kehittäminen.

Sales Education Foundation (SEF) on kansainvälinen järjestö, joka edistää korkeakoulutasoisen myynnin koulutuksen etujen näkyvyyttä.

The Global Sales Science Institute (GSSI) on kansainvälinen järjestö, joka yhdistää myynnin ja myynnin johtamisen tutkimuksen, opettamisen sekä toteutuksen.

Turun AMK:n projektitoimisto tarjoaa tukea ja ohjausta koko TKI-projektin elinkaaren ajalle. Hankeasiantuntijoillamme on vuosien kokemus ja vahva osaaminen kansallisista ja kansainvälisistä rahoitusohjelmista. Meillä on vuosittain käynnissä yli 200 hanketta, ja TKI-toimintamme sai ulkoista rahoitusta yli 10 miljoonaa euroa.