Turun AMK:n Master Schoolista valmistutaan työelämän eturiviin

Turun AMK:n Master Schoolista valmistuu asiantuntijoita ja johtajia oman alansa kehittäjiksi ja työelämän uudistajiksi.

Henkilö tummissa vaatteissa istuu harmailla portailla avarassa valoisassa tilassa.
Turun AMK:n Master Schoolin opiskelija Anu Levä.
Opiskelija

Yhtä monta tarinaa kuin osaajaa

Turun ammattikorkeakoulun Master School on tarkoitettu työelämässä pätevöityneille asiantuntijoille sekä aktiivisille toimijoille, jotka haluavat kehittää työelämää ja asiantuntijuuttaan. Master Schoolista valmistuu ylempään AMK-tutkintoon eli Master-tutkintoon.

Master-opiskelijamme ovat päätyneet asiantuntijoiksi ja johtotehtäviin eri aloille. Vuosien varrella Turun AMK:n Master Schoolista valmistuneilla on jokaisella oma tarinansa. Monelle koulutus on merkinnyt taitekohtaa työuralla, jota kasvava asiantuntemus on vauhdittanut tai vienyt uuteen, yllättäväänkin suuntaan.

Sirkusalan Master School -alumni Eikka Alatalon mukaan Suomessa ylempi korkeakoulututkinto merkitsee erityisesti pätevyyttä ja urakehitystä.

Lue lisää Eikka Alatalon (sirkusala) kokemuksista.

Fysioterapiaa Master Schoolissa opiskellut Johanna Lindegren näkee kouluttautumisen eräänlaisena opaskarttana kohti omannäköistä urakehitystä. Hän on oppinut paljon itsestään opintojensa myötä.

Lue lisää Johanna Lindegrenin (fysioterapia) kokemuksista.

Loputonta uteliaisuutta, yhteistyötä ja verkostoja

Monelle Master-opiskelijallemme yhteistä on uteliaisuus ja kyltymätön halu oppia uutta.

Sairaanhoitajan ylemmän AMK-tutkinnon suorittanutta Paula Kalpiota motivoi ”loputon uteliaisuus”, joka vei Master-opiskelijan lopulta akateemiseen maailmaan tohtoriopiskelijaksi.

Lue lisää Paula Kalpion (sairaanhoito) kokemuksista.

Moni mainitsee koulutuksen keskeiseksi anniksi yhteistyön muiden asiantuntijoiden kanssa ja alan verkostot. Master School kokoaa yhteen tekniikan, liiketalouden, sosiaali- ja terveysalan sekä kulttuurialan YAMK-opiskelijat. Yhteistyö mahdollistaa laaja-alaisen oppimisen ja verkostoitumisen. Kestävää kiertotaloutta Master Schoolissa (tradenomi) opiskeleva Merja Auvo kuvaa oppineensa paljon yhteistyöstä opintojen aikana.

Lue lisää Merja Auvon (kestävä kiertotalous, tradenomi) kokemuksista.

Johanna Lindegrenin mukaan verkostoituminen oli iso etu, ja monien opiskelutoverien kanssa yhteydenpito on jatkunut opintojen jälkeen.

Eikka Alatalon mukaan verkostot, moniammatillinen yhteistyö ja työelämäkontaktit ovatkin Master School -opintojen keskiössä. Opintojen aikana solmitut ystävyys- ja ammatilliset suhteet ovat johtaneet yhteistyöprojekteihin.

Maailma paremmaksi koulutuksen avulla

Master School -opinnot ovat tarjonneet entistä parempia mahdollisuuksia vaikuttaa itselle tärkeisiin asioihin.

Merja Auvoa motivoi kiertotalousopintojen pariin oma halu vaikuttaa ympäristön tilaan. Hän toivoo tietoisuuden aiheesta leviävän organisaatioihin osaltaan koulutuksen avulla.

Kulttuurihyvinvointia Master Schoolissa opiskellut Anu Levä pohti ennen koulutusta, miten pääsisi vaikuttamaan rakenteisiin ja kulttuurihyvinvointiin vielä laajemmin.

Lue lisää Anu Levän (kulttuurihyvinvointi) kokemuksista.

Artikkeli on julkaistu 26.3.2024 aiemmalla turkuamk.fi-sivustolla.

Lue seuraavaksi