NEWSTEP Nepalin tie uudenlaiseen kestävän kehityksen tavoitteiden mukaiseen koulutukseen

Kehitämme nepalilaisten korkeakoulujen digipedagogiikkaa
Ihmiset käsissään Nepalin lippuja

NEWSTEP-hankkeessa yhdistetään teoriaa ja käytäntöä uudenlaisella, kestävällä tavalla.

Hankkeen tarkoituksena on kehittää nepalilaisten korkea-asteen oppilaitosten kykyä suunnitella ja toteuttaa koulutusta hyödyntämällä verkko-opintoja sekä ottamalla huomioon YK:n kestävän kehityksen tavoitteet. Tavoitteeseen pyritään yhdistämällä teoriaa ja käytäntöä liittyen osallistujien opetuskokemukseen, oppimistapoihin, oppimisen arviointiin, näkemyksiin oppimiskulttuurin muuttamisesta, YK:n kestävän kehityksen periaatteisiin sekä yhteistyöhön eri sidosryhmien kanssa.

Hankkeella edistetään yhteiskunnallista tasa-arvoa tehostamalla kestävän kehityksen strategian jalkauttamista korkeakouluissa. Tämä varmistetaan integroimalla kestävän kehityksen strategia opetussuunnitelmiin, kurssitoimintaan ja paikallisiin ekosysteemi-innovaatioihin.

Vierailu Turun AMK:n simulaatiotiloissa tarjosi uutta tietoa ja vahvisti osallistjien itseluottamusta hoitaa vuorovaikutustilanteita oikeiden potilaiden kanssa.
Innovatiivinen ja immersiivinen lähestymistapa kertoo Turun AMK:n huippuosaamisesta terveydenhuollon koulutuksessa.

NEWSTEP-osallistujat
Blogikirjoitus

Pedagogiikan kannalta hankkeessa keskitytään erityisesti digipedagogiikkaan etsimällä aktiivisesti ratkaisuja siihen, millaisia opetusvälineitä, oppimisalustoja ja verkko-oppimisympäristöjä voidaan Nepalissa ottaa käyttöön. Jokainen nepalilainen partnerikorkeakoulu soveltaa opittuja asioita hankkeeseen kuuluvien omien pilottikurssiensa suunnittelussa ja toteutuksessa. Uuden pedagogisen lähestymistavan kautta kehitetyt taidot ovat hyödyllisiä projektin toteutuksen jälkeen sekä opettajille että opiskelijoille uusissa rooleissa työssä ja opiskelussa.

Hankkeen kohderyhmänä ovat ensisijaisesti neljän nepalilaisen partnerioppilaitoksen henkilökunta ja opiskelijat, sekä välillisesti muut nepalilaiset oppilaitokset.

Euroopan unioinin osarahoittama -logo

Ota yhteyttä

  • Ajaya Joshi

    Lehtori
    +358 40 355 0352
    ajaya.joshi@turkuamk.fi

Kumppanit

  • Siddhartha Vanasthali Institute (Svi), Nepal
  • Sindhuli Academy (Sa), Nepal
  • Sindhuli Community Technical Institute (Scti), Nepal
  • Tribhuvan University (Smc), Nepal
  • Universitat Politecnica De Valencia (Upv), Espanja

Tutustu tutkimusryhmään