Avoimen AMK:n opintojakso

Nonprofit-organisaation markkinoinnin kehittäminen

Mitä opit?

Haluatko kehittää markkinoinnin osaamistasi nonprofit-organisaatioiden kiehtovassa maailmassa? Nonprofit-organisaatiolla tarkoitetaan yrityksiä/yhdistyksiä/järjestöjä/organisaatioita, joiden ensisijaisena tarkoituksena ei ole tuottaa taloudellista voittoa vaan joilla on jokin muu erityinen tavoite tai missio. Nonprofit-organisaatioita ovat esim. urheilu- ja harrastusseurat, ympäristö- ja hyväntekeväisyysjärjestöt, erilaiset yhdistykset, kulttuuritoiminta jne.
Opintojakson suoritettuasi olet oppinut mm. tuntemaan nonprofit-markkinoinnin erityispiirteet, mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa, miten nonprofit-organisaatioiden markkinointia kannattaa suunnitella sekä tunnet erilaisia markkinointi- ja viestintätapoja, jotka soveltuvat nonprofit-organisaatioille. Osaat analysoida, ideoida ja kehittää uusia markkinointiviestinnän keinoja paitsi teoriassa, myös käytännön tasolla.

Mitä opinnot sisältävät?

Opintojaksossa perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.
Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
– mitä ovat nonprofit-organisaatiot
– mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
– millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään                               
– millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
– markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
– markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.

Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan seuraavista näkökulmista:
* mitä ovat nonprofit-organisaatiot
* mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
* markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
* millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
* markkinoinnin eettiset kysymykset

Käytännön tasolla sovelletaan teoriaa tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 20.1.2025. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 27.4.2025 mennessä.

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.

Ota yhteyttä

  • Minna Teittinen

    Lehtori
    +358 50 598 5222
    minna.teittinen@turkuamk.fi
Kenelle opintojakso sopii?

Avoimen AMK:n kurssit ovat kaikille avoimia ammattikorkeakoulututkintoihin kuuluvia opintojaksoja, joissa
opiskellaan samoissa ryhmissä tutkinto-opiskelijoiden kanssa.

Yksittäisille opintojaksoille osallistumiselle voi olla edeltävyysehtoja, jotka löydät opinto-oppaasta
opintojakson kuvauksien yhteydestä (esimerkiksi kohdasta ”Edeltävyysehdot”.) Edeltävyysehdot on tärkeää
huomioida ilmoittautuessa, jotta oma ennakko-osaaminen on riittävää opintojakson suorittamiseksi.

Kun pohdit ilmoittautumista, huolehdit itse siitä, että sinulla on tarvittavat tiedot ja taidot opintojen suorittamiseen.

Avoimen AMK:n opintomaksu

Avoimen ammattikorkeakoulun yksittäiset opintojaksot ovat pääsääntöisesti maksullisia. Opintomaksu on 15 € per opintopiste. Lue lisää avoimen AMK:n opintomaksuista.

Jos opintojakso on maksuton tai hinta poikkeaa yllä mainitusta, kerromme siitä opintojakson tiedoissa.