AMK-tutkinto

Mainonnan suunnittelu, medianomi AMK

Kolme henkilöä istuu lattialla ja suunnittelee projektia.

Luovaa suunnittelua + vahvaa tietoperustaa

Mainonnan suunnittelun opintojen tietoperusta luodaan markkinointiviestinnän ja luovan suunnittelun opinnoissa.

Opinnoissasi keskityt siihen, kuinka luovan suunnittelun avulla tavoitetaan haluttu kohderyhmä halutulla viestillä asiakkaan liiketoiminnalliset tavoitteet huomioiden.

Mitä opinnot sisältävät?

Mainonnan suunnittelun koulutuksessa valmistuneita työskentelee esimerkiksi näillä nimikkeillä:

  • Creative
  • Copywriter
  • AD
  • Concept designer
  • Designer
  • Content designer

Mainonnan suunnittelun koulutuksessa keskitytään markkinointiviestinnän visuaaliseen suunnitteluun tai kirjalliseen ilmaisuun. 

Koulutuksessa keskitytään mainostoimiston creativena toimimisena vaatimiin osaamisalueisiin:

  • Markkinointiviestinnän strateginen suunnittelu
  • Ideointi ja luova suunnittelu
  • Konsepti- ja kampanjasuunnittelu
  • Brändimarkkinointi
  • Palvelumuotoilu

 
Opinnot ovat työelämälähtöisiä eli jo opintojaksoilla pääset tekemään oikeita asiakastoimeksiantoja. Lisäksi pääset syventämään suunnittelutaitojasi harjoittelujaksoilla alan yrityksissä ja organisaatioissa,erilaisissa projekteissa sekä omassa oppimisympäristössämme Mediatilassa.

Koulutuksen jälkeen

Mainonnansuunnittelun koulutus on suunniteltu siten, että pääset jo opiskeluaikana verkostoitumaan sekä tulevien media-alan tekijöiden että alan ammattilaisten kanssa.

Koulutuksesta valmistuneet työllistyvät pääosin luoviksi suunnittelijoiksi mainostoimistoihin tai yritysten markkinointi- tai viestintäosastoille.

markkinointikonsepti

viestintä

sosiaalinen media

markkinointi

visuaalinen suunittelu

Esimerkiksi näillä nimikkeillä koulutuksesta valmistuneita työskentelee:

luova suunnittelija

konseptisuunnittelija

copywriter

sisältösuunnittelija

Miten yhteishaku etenee?

Katso yhteishaun etenemisen aikataulut

Kuinka monta opiskelijaa koulutukseen valitaan?

Löydät yhteishaun opiskelupaikkojen määrän Opintopolusta koulutuksen tiedoista. Opiskelupaikkojen määrä vaihtelee vuosittain.

Kulttuurialan päivätoteutusten ensikertalaisuuskiintiö on 85 %, eli valtaosa aloituspaikoista varataan hakijoille, joilla ei ole vielä korkeakoulututkintoa tai aiempaa paikan vastaanottoa korkeakoulututkintoon. Kultuurialan monimuoto-opintoihin ei ole ensikertalaisuuskiintiötä.

Kuinka paljon hakijoita on ollut aiemmin? Tutustu hakijatilastoihin.

Koska opinnot alkavat?

Kevään yhteishaussa olevat koulutukset alkavat elokuussa. Tutustu uuden opiskelijan ohjeisiin.

Mulla ei ollut vielä lukiossa, eikä useampaan vuoteen sen jälkeenkään, hajuakaan siitä, mitä haluaisin tehdä tai opiskella. Sitten yhtenä päivänä katsoin Frendejä, jossa Chandler otti loparit ja aloitti uran copywriterina. Googlasin, että mikä on copywriter ja siten päädyin mainonnan suunnittelun linjalle.

Mainonnansuunnittelun alumnimme Ayan Aden työskentelee luovana suunnittelijana hasan & partnersilla. Yhdysvaltalainen Ad Age on nimennyt Adenin yhdeksi alan nousevista tähdistä.

Henkilö seisoo oranssi hattu päässä tummaa taustaa vasten.
Guru & Meedio | Opiskelijoiden oma mainos- ja viestintätoimisto

Turun AMK:n media-alan opiskelijana voit opiskella ainutlaatuisessa oppimisympäristössä. Guru & Meedio palvelee ihan oikeita asiakkaita. Työpöydällesi voi päätyä niin yrityksen somestrategia kuin eurooppalaisen TKI-hankkeen visuaalinen ilme.

Vaikka opiskelijoiden mainostoimistossa hypätään suoraan syvään päätyyn, et joudu huolehtimaan asiakkuuksista yksin. Projekteja tehdään yhdessä ja tiiviissä tiimihengessä.

Kolme henkilöä keskustelee suuren näytön edessä

Kysy lisää

Hakemiseen liittyvät kysymykset: Hakijapalvelut

Koulutukseen ja opiskeluun liittyvät kysymykset:

  • Antti Alanko

    Lehtori
    +358 50 598 5231
    antti.alanko@turkuamk.fi
Opiskelijat istuvat jäätelöllä Turun jokirannassa