Avoimen AMK:n opintojakso

Brändimarkkinoinnin uudet ilmiöt ja kanavat

Mitä opit?

Opintojakson suoritettuaan opiskelija sisäistää yritysten ja tuotteiden brändin merkityksen sekä brändi-identiteetin rakentumisen uudella tavalla verkkomedioissa. Hän tutustuu brändimarkkinoinnin uusimpiin ilmiöihin ja mahdollisuuksiin ja perehtyy niiden avulla brändinhallintaan analyyttisesti ja käytännönläheisesti. Hän ymmärtää, miten yritysten ja organisaatioiden brändejä markkinoidaan uusilla verkkopainotteisilla keinoilla sekä miten niiden markkinointia kannattaa kehittää.

Mitä opinnot sisältävät?

Opintojaksossa perehdytään brändimarkkinoinnin uusiin ilmiöihin ja kanaviin sekä teoriassa että käytännössä. Lähdemateriaalin avulla tutustutaan erityisesti verkkomarkkinoinnin uusiin keinoihin ja toimintatapoihin (esim. sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, videosisällöt, kohdentaminen, vastuullisuus, datan ja luovuuden liitto jne.) ja analysoidaan niiden tehokkuutta ja toimivuutta brändinhallinnassa. Käytännön soveltamistehtävässä perehdytään itse valitun brändin markkinointitoimenpiteisiin ja kehitetään sen verkkopresenssiä soveltamalla hankittua tietoa. Opintojaksolla edellytetään itsenäistä tiedonhakua.

Sisältö: Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin uusiin ilmiöihin ja kanaviin sekä teoriassa että käytännössä. Omavalintaisen ja oman kiinnostuksen pohjalta valitun lähdemateriaalin avulla tutustutaan erityisesti verkkomarkkinoinnin uusiin keinoihin ja toimintatapoihin (esim. sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, videosisällöt, peli- ja virtuaalimaailmat, kohdentaminen, vastuullisuus, bränditeot, datan ja luovuuden liitto jne.) ja analysoidaan niiden tehokkuutta ja toimivuutta brändinhallinnassa. Käytännön soveltamistehtävässä perehdytään itse valitun brändin markkinointitoimenpiteisiin ja kehitetään sen verkkopresenssiä soveltamalla hankittua tietoa.

Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa ItsLearning-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Ohjeet ja tehtävät avataan ilmoittautuneille 27.1.2025. Tehtävien palautus ItsLearning-alustalle 11.5.2025 mennessä.

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa.

Ota yhteyttä

  • Minna Teittinen

    Lehtori
    +358 50 598 5222
    minna.teittinen@turkuamk.fi
Kenelle opintojakso sopii?

Avoimen AMK:n kurssit ovat kaikille avoimia ammattikorkeakoulututkintoihin kuuluvia opintojaksoja, joissa
opiskellaan samoissa ryhmissä tutkinto-opiskelijoiden kanssa.

Yksittäisille opintojaksoille osallistumiselle voi olla edeltävyysehtoja, jotka löydät opinto-oppaasta
opintojakson kuvauksien yhteydestä (esimerkiksi kohdasta ”Edeltävyysehdot”.) Edeltävyysehdot on tärkeää
huomioida ilmoittautuessa, jotta oma ennakko-osaaminen on riittävää opintojakson suorittamiseksi.

Master Schoolin YAMK-opintojaksoihin osallistuminen edellyttää aiempaa korkeakoulututkintoa,
opistoasteen tai ammatillisen korkea-asteen tutkintoa. Kun ilmoittaudut YAMK-opintojaksolle, tutkinto ja
suoritusvuosi tulee merkitä ilmoittautumislomakkeelle. Ilmoittautumista ei valitettavasti voida hyväksyä,
mikäli aiempaa tutkintoa ei ole ilmoitettu

Avoimen AMK:n opintomaksu

Avoimen ammattikorkeakoulun yksittäiset opintojaksot ovat maksullisia. Hinta on 15 € per opintopiste. Lue
lisää opintomaksuista