Laadukas asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu on viestintää: vuorovaikutusta, kuuntelemista, kyselemistä ja toisen huomioon ottamista. Kohtaamisissa myös sanattomalla viestinnällä on tärkeä merkitys.
Laadukas asiakaspalvelu lisää sekä asiakkaiden tyytyväisyyttä että myyntiä. Onnistuneesta palvelutilanteesta jää asiakkaalle iloinen mieli ja siitä haluaa kertoa muillekin. Myös asiakaspalvelijan työmotivaatio ja työssä viihtyminen kasvavat.
Suunnitellaanko sinulle sopiva koulutus? Ota yhteyttä: elise.vanhanen@turkuamk.fi .
Koulutus sopii kaikille asiakaspalvelutyötä tekeville.
Puolen tai koko päivän valmennuksia sopimuksen mukaan.
Kolmen moduulin keskeiset sisällöt
Moduuli 1:
- Asiakaspalvelun peruspilarit
- Asiakaskokemukseen panostaminen
- Asiakaspalvelijan asenne, motivaatio ja ammattitaito
- Asiakaslähtöinen kieli ja ilmaisu
- Vuorovaikutus kasvokkain, puhelimessa ja kirjallisesti
- Uudet kanavat
Moduuli 2:
- Oma persoona työvälineenä
- Ensikontaktin ja läsnäolon tärkeys
- Elekielen merkitys
- Työssä jaksaminen ja vakuuttava asiantuntijuus
- Asiakaspalvelumme pelisäännöt
Moduuli 3:
- Aggressiiviseen tai haasteelliseen käyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä
- Tilanteiden ennakointi ja niissä vaikuttavat osatekijät
- Vuorovaikutus hankalissa asiakastilanteissa
- Hankalien asiakastilanteiden purku
- Irtaantumisoteharjoituksia
Katso videolta yksi koulutuskokemus:
- New Ways of Promoting Performance -tutkimusryhmä
- Global Gateway – Palvelujen johtaminen ja kehittäminen globaalissa toimintaympäristössä -tutkimusryhmä
- Arvonluonnin uudet alustat ja muodot -tutkimusryhmä