Verkossa vai kasvokkain? Opas työterveyshuoltojen digitaaliseen tietojen antoon, neuvontaan ja ohjaukseen
Työn ja työtapojen kehityksen myötä työterveyshuoltojen työvälineet ja ohjauksen sisällöt muuttuvat. Työpaikoilla on lisääntyvä määrä mobiilia ja monipaikkaista työtä tekeviä työntekijöitä, jotka tarvitsevat uusia digitaalisia palveluita työskennellessään vaihtuvissa paikoissa ja olosuhteissa. Voidakseen vastata asiakkaidensa työn ja toimintaympäristön muutokseen on työterveyshuollon otettava käyttöön digitaalisia palveluja.
Uusia ratkaisuja käyttöönotettaessa herää useita kysymyksiä: Miten ottaa käyttöön nopeasti kehittyvää teknologiaa? Mitä uusia taitoja tarvitaan? Muuttuvatko toimintatavat uusien välineiden myötä?
Tämä työterveyshuollon työvälineeksi tarkoitettu julkaisu esittelee tietojen annon, neuvonnan ja ohjauksen (TANO) digitalisoinnin käyttöönottomallin käytännön vinkkejä unohtamatta.
Julkaisu nostaa esille, miten työterveyshuollot voivat tuottaa tiedon annon, neuvonnan ja ohjauksen palveluja digitaalisesi ja mitä digitaalisten palveluiden kehittäminen työterveyshuolloilta edellyttää.
(pdf-tiedosto, 1,03 Mt)
Julkaisun voi ladata veloituksetta. Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Sitä voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.