Pitkäaikainen yhteistyö Liedon Säästöpankin kanssa hyödyttää kaikkia
Suunnitelmallisesta ja pitkäaikaisesta yhteistyöstä hyötyvät kaikki – opiskelijat, ammattikorkeakoulu ja Liedon Säästöpankki
- Turun ammattikorkeakoulun kanssa tehty monivuotinen ja suunnitelmallinen yhteistyö on toiminut erinomaisena väylänä mm. löytää juuri meille sopivia työntekijöitä työharjoittelun ja yhteistyöprojektien kautta, kertoo henkilöstösihteeri Jaana Rokka Liedon Säästöpankista . Hyvien yhteistyökokemusten siivittämänä Rokka oli yhteydessä Turun AMK:n asiakkuusvastaava Sinikka Leinoon ja ehdotti asiakaskontaktoinnin opiskelijaprojektia.
Mitä tehtiin?
Asiakaskontaktoinnin projektiin rekrytoitiin neljä finanssialan tradenomiopiskelijaa. Projektin tavoitteena oli tavoittaa mahdollisimman moni asiakas puhelimitse ja kertoa pankin tarjoamista palveluista, erityisesti korostettiin edunvalvontavaltuutuksen ja testamentin tekemisen tärkeyttä. Liedon Säästöpankki antoi opiskelijoille erinomaisen perehdytyksen ja yksityispankkiiri Jani Orpana sekä lakipalveluiden johtaja Leif Eekkinen toimivat koko projektin ajan opiskelijoiden tukijoina ja sparraajina.
________________________________________________________________________
Saimme opiskelijoiden avulla vahvistettua pankkimme brändiä asiakkaiden keskuudessa. ________________________________________________________________________
Hyvät tulokset motivoivat
- Projekti onnistui erinomaisesti. Saimme opiskelijoiden avulla vahvistettua pankkimme brändiä asiakkaiden keskuudessa. Siinä tärkeää on säästöpankkikokemuksen luominen, johon kuuluu olennaisesti asiakkaiden yhteydenpito meihin ja meidän yhteydenpito asiakkaisiin. Jälkikäteen saimme asiakkailta suoraan positiivista palautetta tärkeän viestin viemisestä asiakkaiden tietoisuuteen, toteaa Orpana. Hänen mukaansa opiskelijat olivat erittäin ahkeria, oma-aloitteisia ja työskentely heidän kanssaan oli ammattimaista ja miellyttävää.
Myös lakipalveluiden johtaja Leif Eekkinen oli tyytyväinen opiskelijoiden työotteeseen projektin aikana. - Minuun teki suuren vaikutuksen se, miten opiskelijat koko ajan tuntuivat oppivan asiakaspuheluista ja hyödynsivät oppimaansa käytäntöön, Eekkinen kertoo.
- Saimme käytännön kokemusta puhelimitse tapahtuvasta asiakastyöstä ja työskentely oli mielekästä. Sain oikein hyvän kuvan Liedon Säästöpankista työnantajana, työympäristö oli moderni ja työkaverit mukavia, summasi opiskelija Roosa Alikirri projektiaikaa.
Opiskelijat työelämää kehittämässä
- Työelämälähtöisyys näkyy opetuksessamme erityyppisten opiskelijaprojektien muodossa. Projektien puitteissa yrityksille ja organisaatiolle avautuu mainio tilaisuus saada osaavat ja innokkaat opiskelijat avukseen, toteaa asiakkuusvastaava Sinikka Leino. Projektien lopputuloksina syntyy ratkaisuja ja ideoita juuri siihen käytännön ongelmaan, jotka yritys on itse määritellyt, olipa kyse esimerkiksi markkinoinnin suunnittelusta, asiakastyöstä tai asiakaskokemuksen kehittämisestä. Projektityön laajuus, aikataulutus ja toteutustavat sovitaan aina yhdessä tilanteen mukaan.
Opiskelijayhteistyö tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia organisaatioiden kehittämiseen. Opiskelijat kehittävät osaamista myös työpaikoilla!