Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 11.3.2014

Turun AMK ja Kesko kouluttavat Mestarimyyjiä

Asiakaspalvelu ja asiakkaiden odotusten ylittäminen ovat keskeinen osa myyjän ammattitaitoa. K-ryhmän Mestarimyyjäkoulutus tarjoaa oppilaitoksille ajankohtaista tietoa kaupan alasta.

Mestarimyyjäkoulutus on kokonaan verkko-opetuksena toteutettava kokonaisuus, jota suorittivat nyt ensisijaisesti opiskelijat, jotka saavat tutkintotodistuksensa kevään 2014 kuluessa. Koulutus toteutettiin Keskon, K-Instituutin ja Turun AMK:n yhteistyönä.

Kuva: Mestarimyyjäkoulutuksen päätöstilaisuudesta Turussa. Kuvassa Keskon Lounais-Suomen alueen tiedottaja Teija Hakula ja opiskelija Janne Yli-Laurila.

Yhteistyöllä syntyy mestarimyyjiä

Mestarimyyjäkoulutuksen ohjauksesta Turun ammattikorkeakoulussa vastasivat projektipäällikkö Sinikka Leino ja lehtori Maija Nolvi.

– Mestarimyyjäkoulutus on opiskelijoille maksuton ja perustuu Keskon kanssa jo noin kymmenen vuoden ajan toteutettuun yhteistyöhön, kertoo projektipäällikkö Sinikka Leino Turun AMK:sta.

– Osa mestarimyyjätutkinnon suorittaneista on töissä K-ryhmässä ja yhdellä nyt keväällä koulutuksessa olleella on tavoitteena aloittaa K-kauppiasura valmistuttuaan, kertoo Leino edelleen.

Maaliskuun 6. päivänä palkittiin Turun AMK:n parhaat Mestarimyyjäkoulutukseen osallistuneet opiskelijat, joita olivat: Tuomas Rautala, Janne Yli-Laurila, Jaakko Hooli, Elisa Kesäläinen, Saara Nenonen ja Eva Dahlin. Yhteensä Mestarimyyjäkoulutuksen suoritti hyväksytysti kaikkiaan 16 Turun ammattikorkeakoulun opiskelijaa, joista stipendein palkittiin kaikki kiitettävän arvosanan saaneet.

AMK-opiskelijoilla on oma Mestarimyyjä-koulutuskokonaisuutensa, joka rakentuu yhteensä 15 verkkokoulutuksesta ja tentistä. Verkkokoulutukset käsittelevät kaupan alan ja myyjän työn perusasioita. Tentti edellyttää itsenäistä tiedonhalua myös verkkokoulutuksen ulkopuolelta eli K-ryhmän muista lähteistä. Tuoteosaaminen on AMK-opiskelijoille kokonaisuudessaan tarjolla.

Nyt päättyneessä koulutuksessa kaikille yhteisiä teemoja olivat:

• Keskon käyntikortti

• Vastuullisia valintoja

• Sähköiset palvelut

• Ylläty yrittämällä

• Kassa – varma asiakaskontakti

• Kuluttajansuoja

Yhteisten teemojen lisäksi kukin opiskelija valitsi yhdeksän itseään kiinnostavaa verkkokoulutusta Keskon laajasta tarjonnasta, johon sisältyi tietoa esimerkiksi ympäristötyöstä, työturvallisuudesta ja uhkaavista asiakastilanteista sekä työyhteisötaidoista.