Siirry pääsisältöön Siirry hakuun
Sivu päivitetty 15.4.2016

Best Seller -myyntikilpailun voitto Turun AMK:n Salla Pantsarille!

Turun AMK:n myyntityön opiskelija Salla Pantsar selvisi voittoon torstaina 14.4. järjestetyssä Best Seller -kilpailussa. Turun AMK:n menestystä täydensi Niko Saviluoto, joka sijoittui neljänneksi. Sijat 2 ja 3 menivät Haaga-Helian opiskelijoille. Kilpailussa opiskelijoiden myyntitaitoja testattiin ostaja-myyjä -roolipelissä.

Best Seller Competition -myyntikilpailu on suunnattu korkeakoulutasoisille myyntityön opiskelijoille. Kilpailun tarkoituksena on ammattimaisen myyntityön arvostuksen nostaminen ja yrityksille elintärkeän myyntiosaamisen kehittäminen. Kilpailun juuret ovat USA:ssa, jossa myyntikilpailua on käytetty oppimismenetelmänä jo toistakymmentä vuotta. Ensimmäinen Best Seller -myyntikilpailu järjestettiin vuonna 2010 Helsingissä.

Kilpailun järjestäjinä toimivat Haaga-Helia ammattikorkeakoulu ja Turun ammattikorkeakoulu vuorovuosina. Myyntityön tradenomiopiskelijat Haaga-Heliasta sekä Turun ja Tampereen ammattikorkeakouluista kilpailivat myyntikeskustelun ja asiakaskohtaamisen taidoissa. Kilpailussa opiskelija kohtaa yrityksen ostajan 20 minuutin roolitilanteessa, jossa arvioidaan mm. hyvän vuorovaikutussuhteen luomista, asiakkaan kuuntelua ja asiakkaan tarpeita vastaavan ratkaisun esittämistä. Kilpailutilanteessa jäljitellään todellista asiakaskohtaamista.

Tämän vuoden simuloidussa B2B-myyntikeskustelussa myyjä edusti Delliä ja erityisesti Boomi-nimistä pilvipohjaista järjestelmäintegraatioratkaisua. Ostajan roolissa toimi kanta-asiakaspäällikkö Star Alliancelta, joka on 28 lentoyhtiön muodostama yhteistyöverkosto. 

Myyntikilpailu edustaa työelämälähtöistä oppimisotetta, innovaatiopedagogiikkaa, joka on Turun AMK:n opetuksen lähtökohta.